Berlingske Business

Novo: Analytikere løfter kursmål efter succesdata

Novo Nordisk pressemøde
Foto:

Flere analytikere har hævet deres kursmål for Novo Nordisk-aktien oven på de fase II-data om lægemiddelkandidaten Semaglutid.

Nordea hæver sit kursmål til 385 kr. fra 369 kr., og analytiker Michael Novod fastholder anbefalingen "køb", fremgår det af data fra Bloomberg.

Finanshuset Jefferies løfter kursmålet til 320 kr. fra 290 kr. med fortsat anbefaling "hold", mens amerikanske Mainfirst løfter anbefalingen af Novo til "neutral" fra "underperform" og kursmålet til 290 kr. fra 260 kr.

Novo Nordisk pressemøde

Novo Nordisk leverede fredag eftermiddag særdeles positive data for en oral udgave af GLP-1-analogen Semaglutid, men det næsten allermest opløftende ved resultaterne, er - ifølge Novo selv - resultaterne med sammenligningsgrundlaget i studiet, som er Novos injicerbare udgave af Semaglutid.

En dose på bare 1 mg injicerbar Semaglutid, der er samme dose, som er inkluderet i det igangværende fase 3-studie med midlet, viste nemlig en reduktion af langtidsblodsukkeret (HbA1c) på 1,9 pct. - tilsvarende reduktionen i patientgruppen, der blev behandlet med den højeste dose af den orale udgave af Semaglutid - på 40 mg.

Det sendte Novo til vejrs, og aktien endte 4,4 pct. højere i 310,40 kr., der også er rekord for aktien.

rebien

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen