Berlingske Business

Norwegian havde fremgang på alle fronter i oktober

Norwegian henter milliarder på kufferter og kaffekøb
ARKIVFOTO 2010 af fly fra Norwegian i Københavns Lufthavn- - se RB 26/10 2015 01.57. Norwegian henter milliarder på kufferter og kaffekøb. Selv små ekstrakøb i flyet som en pose peanuts løber op i store summer for det norske luftfartsselskab. (Foto: Rune Feldt Rasmussen/Scanpix 2015) Foto:

Oktober blev en opløftende måned for Norwegian, der både fløj flere passagerer, havde højere belægning og øgede den gennemsnitlige billetpris.

Antallet af fløjne sædekilometer blev løftet 10 pct., hvilket blandt andet dækkede over en tendens til flere lange flyvninger. Der var således en vækst i passagertallet på 6 pct. og en stigning i den gennemsnitlige flyveafstand på 3 pct.

sfdsf

Kapaciteten, de tilgængelige sædekilometer, var ellers kun 2 pct. højere end i oktober 2014, og dermed blev kabinefaktoren, også kendt som belægningsgraden, øget 6,2 pct.point til 87,8 pct. i måneden.

Norwegians yield blev desuden løftet 6 pct. til 0,47 norske kroner og RASK'en steg hele 14 pct. til 0,41 norske kroner.

kjos

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen