Berlingske Business

Nordea hæver igen anbefaling på Novo Nordisk til »køb« efter kursfald

Nordea har beholdt selskab i skattely trods mediestorm Presset N
Arkivfoto: Nordea. (Foto: Bax Lindhardt/Scanpix 2016) Foto:

Novo Nordisk har været en del i modvind de seneste måneder - men nu giver Nordea aktien en smule medvind.

Banken hæver nu anbefalingen til "køb" fra tidligere "hold", viser data fra Bloomberg News.

Endvidere lægger Nordea en tier på kursmålet, så det nu lyder på 350 kr. Banken sænkede anbefalingen af aktien i august, efter at Novo i forbindelse med sit regnskab varslede prisfald på det amerikanske marked i 2017, men siden da er aktien faldet en del, og nu ser Nordea altså idé i at købe op igen.

Wahlroos

Novo Nordisk kommer med regnskab for tredje kvartal på fredag. Her ventes det, at medicinalselskabet kommer med mere nyt om prispresset i USA og sin nye administrerende direktør, Lars Fruergaard Jørgensen, der overtager styringen fra Lars Rebien Sørensen ved årsskiftet.

Novo Nordisk-aktien faldt med 0,5 pct. mandag til 282,10 kr. I år er aktien faldet 27,5 pct. eksklusive udbytter.

Halvårsregnskab fra Jyske Bank Jyske Bank

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen