Berlingske Business

NNIT-aktien lander midt i prisintervallet

NNIT
Jesper Brandgaard, formand i NNIT, er overbevist om, at børsnoteringen vil styrke it- og serviceselskabets markedsposition. Foto:

Den endelige udbudskurs for dagens børsendebutant, NNIT, er blevet fastsat til 125 kr. pr. aktie. Dermed lander aktien lige midt i det udbudte interval. Torsdag forudså analytikere, at selskabet vil få en flyvende start på børsen.

Novo Nordisks IT-lillesøster, NNIT, har fået fastsat sin udbudskurs til 125 kr. fredag, som er første handelsdag for selskabet. Dermed lander kursen lige midt i intervallet, som på forhånd var fastsat til mellem 120 kr. og 130 kr. pr. aktie.

Det betyder, at NNIT får en markedsværdi på 3,13 milliarder kroner.

Pm. NNIT

Selskabets bestyrelsesformand, Jesper Brandgaard, er meget tilfreds med, at NNIT har fuldendt sin børsnotering.

»Vi er meget tilfreds med den succesfulde børsnotering af NNIT, som vi er overbevist om vil styrke NNITs markedsposition både i Danmark og internationalt, siger NNITs bestyrelsesformand, Jesper Brandgaard, i en selskabsmeddelse.

NNIT skal børsnoteres. Sted: NNIT A/S Østmarken 3A, 2860 Søborg.

Torsdag forudså analytikere, at aktien vil få en flyvende start på livet som aktieselskab, når virksomheden har første dag på børsen fredag.

»Prissætningen på de 130 kr. er ikke særlig aggressiv. Jeg forudser, at kursen vil ende væsentligt højere og lande i et interval på mellem 145 kr. og 150 kr., når dagen er omme«, sagde Michael Friis Jørgensen, aktieanalytiker hos Alm. Brand Markets.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen