Berlingske Business

NKT: Vi klarer os bedre end markedet

I et år, hvor økonomisk vækst blev afløst af nedgang, var en af målsætningerne for industrikonglomeratet NKT Holding at klare sig bedre end konkurrenterne.

Efter de første seks måneder konstaterer administrerende direktør Thomas Hofman-Bang, at det ser ud til at lykkes i de to største divisioner.

- Det er stadig vores forventning, at der ligger vi, hvor vi skal. Nilfisk-Advance har i de første seks måneder tabt 16 pct. på omsætningen, og vores vurdering er, at den samlede industri er nede med 20 pct. Det er fornemmelser, det er ikke noget, man kan slå op i en bog, men det er fornemmelsen, at vi ligger på den rigtige side, siger Thomas Hofman-Bang.

Han konstaterer, at det samme gør sig gældende, når NKT-ledelsen kigger på markederne for de forskellige segmenter inden for Cables-divisionen, der er den største i NKT-familien målt på omsætning.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen