Berlingske Business

NKT klar til offensiv efter stærkt regnskab

NKT klar til offensiv efter stærkt regnskab - 1

NKT har de finansielle muskler til at købe op og da topchefen mener, at bunden er passeret, starter arbejdet nu med at regne på opkøbs-emner.

Den økonomiske sigtbarhed skal være til stede, før vi kigger på opkøb. Sådan har udmeldingen lydt fra NKT-topchef Thomas Hofman-Bang de seneste måneder, men nu erklærer han, at selskabet snart er klar til at kigge efter opkøbsmuligheder.

"Det er vores fornemmelse, at verdensøkonomien nu er i en stabiliseringsfase. Derfor nærmer vi os det tidspunkt, hvor vi godt ville turde at kigge lidt igen. I og med, at vi er i en stabiliseringsfase, så er det nemmere at lave opkøb, fordi det er nemmere at forholde sig til, hvordan man selv har det, og hvordan de firmaer, man kigger på, har det," siger Thomas Hofman-Bang.

Han har tidligere antydet, at det for rengøringsmaskine-divisionen Nilfisk-Advance kunne være relevant at kigge mod Mellemamerika, idet divisionen er stor i USA.

For verdensøkonomien som helhed bliver der for tiden spekuleret i bogstaver, når økonomer spår, hvordan den økonomiske genrejsning vil forløbe. Bliver det V'ets hurtige optur, U'ets mere flade bund eller W'ets op-, ned- og optur? I industrikoncernen NKT Holding venter man et langtrukkent forløb.

"Jeg hælder til, at det bliver et W eller et L. Jeg tror ikke på, at vi er på vej ind i vækst. Vi er på en bund, men jeg tror godt, at den kan blive volatil, og så bliver det W'et. Hvis det bliver stabil, er det L'et. Men det synes jeg ikke, man kan se nu. Jeg tror dog ikke på, at vi har U'et," siger Thomas Hofman-Bang.

(RB-Børsen)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen