Berlingske Business

NKT fastholder "lidt forsigtigt" Nilfisk-guidance

Selv om Nilfisk i første kvartal leverede stærkere organisk vækst, end der er lagt op til for hele året, så fastholder NKT-koncernen forventningerne til forretningen for hele året.

Det skyldes, at sammenligningsgrundlaget bliver sværere i årets sidste kvartaler, siger koncerndirektør i NKT Michael Hedegaard Lyng til Ritzau Finans.

I årets første kvartal lå den organiske vækst på 5 pct., mens prognosen for hele 2017 er en organisk vækst på 2-4 pct.

- Vi havde sidste år specielt et meget stærkt andet halvår, så vi får nogle høje kvartaler, vi skal sammenligne os med. Derfor er vi stadigvæk en lille smule forsigtige og fastholder vores 2-4 pct., som også er en godkendt vækst, hvis vi leverer i det interval, siger Michael Hedegaard Lyng.

Væksten i første kvartal var særligt drevet af Emea og Americas med organiske vækstrater på henholdsvis 6 og 10 pct., og fremgangen på toplinjen rammer også positivt ind på indtjeningen, hvor den operationelle driftsmargin viser en forbedring på 2,3 procentpoint fra første kvartal 2016 til 13,0 pct.

For hele året er forventningen uændret en operationel EBITDA-margin i Nilfisk-forretningen på 11,0-11,5 pct.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen