Berlingske Business

NKT-aktien bliver shortet i stigende grad fra udenlandske fonde

626640770.jpg
Foto: Iris.

NKT-aktien er efter Pandora den mest shortede aktie på det danske marked, og der har den seneste uge været stigende interesse for at satse på kursfald.

I alt er den samlede offentliggjorte shortposition i NKT-aktien torsdag steget til 5,13 pct. fra 5,01 pct. i slutningen af sidste uge. Positionen har i kroner og øre en værdi på omkring 380 mio. kr.

Det britiske investeringsselskab Parvus Asset Management og amerikanske Worldquant har torsdag skruet op for deres satsninger på kursfald, så de nu har shortet henholdsvis 1,03 pct. og 1,30 pct. af aktiekapitalen i NKT.

Det er øget med 0,10 pct.point for begge selskaber, viser indberetninger til Finanstilsynet.

Til gengæld har amerikanske Numeric Investors torsdag skruet ned, da shortpositionen er skåret 0,10 pct.point til 0,98 pct. En lignende manøvre har britiske Systematica Investments gennemført onsdag til 0,69 pct.

Derudover har australske Macquarie og britiske Oxford Management også shortet en pæn portion aktier, men de to har ikke gjort større væsen af sig de seneste uger.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen