Berlingske Business

Nilfisk-aktionær scorer kassen på låse og renserier

TIL BM 3/4 LOGOER FLAG MV. F
Fonden Primestone, der er storaktionær i danske Nilfisk, forsøger at fusionere Nilfisk med den amerikanske konkurrent Tennant. Foto:

Fonden Primestone, der er storaktionær i danske Nilfisk, har siden stiftelsen i 2014 lavet flere gyldne investeringer. Nu forsøger fonden også at fusionere Nilfisk med den amerikanske konkurrent Tennant.

Det skriver Børsen.

Tre markante pletskud efter tre år i business. Stifterne af Primestone kan gå på juleferie med ro i maven. Research viser nemlig, at fonden har købt ejerandele i tre selskaber, som har gennemgået en markant værdiforøgelse, bemærker avisen.

Det er ikke hele billedet af fondens aktiviteter, men med eklatante gevinster fra de tre selskaber er der plads til fejl.

aaib2017

I forbindelse med stiftelsen af Primestone købte fonden 5 pct. af aktierne i den schweiziske producent af døre og låsesystemer Kaba. Det var i fondens interesse at Kaba skulle fusionere med den tyske konkurrent Dorma, hvilket blev en realitet i april 2015.

For Primestone betød det, at fondens investering på 578 mio. kr. i dag er blevet 600 mio. kr. mere værd, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen