Berlingske Business

Nike fik kursklø trods bedre end ventede resultater

SPO-BKO-BKN-OKLAHOMA-CITY-THUNDER-V-INDIANA-PACERS
Foto:

Sportsudstyrskoncernen Nike slog analytikernes forventninger med sit regnskab for andet kvartal, der blev præsenteret torsdag efter børstid. Alligevel faldt aktien i eftermarkedet.

Koncernen fremlagde et overskud på 0,46 dollar per aktie, hvilket er et godt stykke over de 0,40 dollar per aktie, som analytikerne havde ventet ifølge estimater fra Bloomberg News.

Omsætningen landede på 8,6 mia. dollar mod de ventede 8,4 mia. dollar.

Men overskuddet stammer fra regioner uden for USA, mens hjemmemarkedet skuffede på det kvartalsvise salg på grund af en stadig stigende konkurrence fra blandt andet Adidas, der tager markedsandel.

Nike-aktien steg 1,7 pct. i den ordinære handel, men faldt 1,8 pct. i det amerikanske eftermarked.

/ritzau/FINANS

simon

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen