Berlingske Business

Neurosearch udvider alliance med Glaxosmithkline

Neurosearch udvider den eksisterende alliance med Glaxosmithkline. Det betyder, at porteføljen af lægemiddelkandidater, som udvikles under den eksisterende alliance, og som blev udvalgt under alliancens forudgående femårige forskningsfase, bliver øget.

- Neurosearch vil modtage en ikke offentliggjort upfrontbetaling og vil for hver af de nye lægemiddelkandidater i den udvidede portefølje kunne opnå op til 812 mio. kr. i milepælsbetalinger frem til markedsføring samt royalties af Glaxosmithklines (GSK) fremtidige salg, påpeges det.

Neurosearch har samarbejdet med Glaxosmithkline i fem år. Samarbejdet vil fremover fokusere primært på den fælles udvikling af nye lægemiddelkandidater, der er blevet identificeret og modnet gennem de forudgående fem års forskningssamarbejde.

Med den nye udvidelse af aftalen inkluderer porteføljen i samarbejdet nu både lægemiddelkandidater i klinisk og præklinisk udvikling samt et antal yderligere stoffer, som er karakteriseret som potentielle udviklingskandidater, men som endnu ikke er overgået til udviklingsfasen.

Samlet set vil Neurosearch kunne modtage milepælsbetalinger fra GSK på i alt mere end 7 mia. kr. samt tocifrede royaltybetalinger af GSK's globale salg af hvert markedsført produkt under samarbejdet. I 2009-2010 kan upfrontbetaling samt mulige kortsigtede milepælsbetalinger overstige 525 mio. kr., påpeger biotekselskabet.

Herudover har Neurosearch en betinget ret til at sælge nye Neurosearch-aktier til GSK til markedspris for i alt op til 149 mio. kr. frem til udgangen af november 2010.

Aktierne i Neurosearch reagerer positivt på meddelelsen om, at selskabet udvider alliancen med Glaxosmithkline. Efter godt fem minutters handel var aktien steget med 10,4 pct. til kurs 180.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen