Berlingske Business

Neurosearch langer ud efter Bagmandspolitiet

Neurosearch_bagm_Business
Formanden for Neurosearch mener, at Bagmandspolitiet har spekuleret i tidspunktet for offentliggørelse af tiltalen for kursmanipulation. Foto:

»Bagmandspolitiet kan ikke være så dumme, at de ikke er klar over, hvad der sker, når de kommer med sådan noget midt i sommerferien,« mener formanden for selskabet, der er tiltalt for grov kursmanipulation.

Bestyrelsesformanden i Neurosearch, Allan Andersen, mistænker Bagmandspolitiet for at for at spekulere i at offentliggøre sin tiltale for grov kursmanipulation mod selskabet og den tidligere administrerende direktør, Flemming Pedersen, midt i agurketiden, så sagen får mest mulig omtale. Det skriver Børsen torsdag.

»Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er en bevidst mediestrategi. Bagmandspolitiet kan ikke være så dumme, at de ikke er klar over, hvad der sker, når de kommer med sådan noget midt i sommerferien. Det havde nok ikke forstyrret meget, hvis det var offentliggjort en måned senere,« siger Allan Andersen til Børsen.

Vicestatsadvokat Henrik Helmer Steen vil ikke kommentere på, hvorfor det har taget Bagmandspolitiet tre år at nå frem til tiltalen, men afviser, at der skulle være tale om en bevidst mediestrategi i forbindelse med tiltalen, og han afviser ligeledes, at tiltalen skulle holdes tilbage til efter sommerferien.

Lars Bo Langsted, der er juraprofessor ved Aalborg Universitet, tror heller ikke på, at Bagmandspolitiet skulle have spekuleret i offentliggørelsen af tiltalen mod Neurosearch. Han fortæller over for Børsen, at han ikke umiddelbart kan se, hvilken interesse Bagmandspolitiet skulle have i det, og at han ikke kan forestille sig, at det er sket for at genere virksomheden.

17. juli meddelte Neurosearch om tiltalen, der handler om en fejlagtig fondsbørsmeddelelse med resultater for lægemidlet Huntexil i 2010.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen