Berlingske Business

Neurosearch har penge nok til 2011

Biotekselskabet Neurosearch har kapital nok til at klare sig mindst indtil midten af 2011. Det fremgår af selskabets halvårsregnskab, der bød på et underskud før skat på knap 200 mio. kr.

Det er samarbejdsaftaler med GlaxoSmithKline (GSK), Eli Lilly og Janssen Pharmaceutica, der har sikret en indtjening og finansiering på omkring 500 mio. kr., oplyser Neurosearch. Og det kan blive til meget mere for det danske selskab.

- Hertil kommer et stort indtægtspotentiale i form af succesbetingede milepælsbetalinger og royalties relateret til produkter, der udvikles under aftalerne. Således er målsætningen om at finde kommercielle partnere til en væsentlig del af virksomhedens forskningsprogrammer nået, skriver Neurosearch i regnskabet Heraf fremgår det også, at der er blevet høvlet over en fjerdedel af egenkapitalen på et år, idet den ved udgangen af første halvår 2009 udgjorde 762,7 mio. kr. mod 1078,6 mio. kr. et år tidligere.

Det nydøbte præparat Huntexil, der er et lægemiddel mod Huntingtons Sygdom, er frontløber blandt selskabets produkter rent pipelinemæssigt. Og Neurosearch venter at kunne offentliggøre de første fase III-data om produktet i begyndelsen af 2010, mens selskabet senere på året venter at søge om markedsregistrering for produktet.

Fedmemidlet Tesofensine er på vej i fase III-studier, og om det oplyser Neurosearch, at man er tættere på at finde en partner.

- Sideløbende med fase III-udviklingsaktiviteterne har Neurosearch intensiveret drøftelser med potentielle partnere med henblik på at indgå en licensaftale vedrørende tesofensine, hedder det i regnskabet.

Neurosearch fastholder de finansielle forventninger til 2009, som lyder på et underskud før finansielle poster og andre resultatandele i størrelsesordenen 350 mio. kr. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen