Berlingske Business

Mols-Linien: Polaris forlænger købstilbud

Mols Linien
ARKIVFOTO. Foto:

Kapitalfonden Polaris forlænger sin "stående købsordre" på de resterende aktier i Mols-Linien.

Det skriver rederiet i en fondsbørsmeddelelse.

Polaris tilbyder at købe aktierne til 40 kr. per aktie. Det skal sammenlignes med, at Mols-Linien mandag stiger med 0,7 pct. til 77 kr.

Forlængelsen af tilbuddet sker på baggrund af Erhvervsankenævnets beslutning om af udskyde afnoteringen af rederiet efter en klage fra en gruppe småaktionærer.

- Den stående købsordre vil herefter være gældende i en periode frem til og med den ventede sletning af Mols-Liniens aktier fra notering på Nasdaq Copenhagen A/S, skriver selskabet i meddelelsen.

frantz palluiudan

Polaris begyndte at købe aktier i stort tal i Mols-Linien sidste år med det erklærede formål at overtage den fulde kontrol med selskabet. I december 2015, da Polaris sad på godt 80 procent af aktierne i selskabet, bad selskabet derfor om at få Mols-Linien afnoteret på fondsbørsen i København.

Fondsbørsen besluttede at imødekomme ønsket, som dog fra begyndelsen mødte protester fra en række mindretalsaktionærer, og som altså fik medhold i en klage i Erhvervsankenævnet.

Torsdag blev et aktietilbagekøb på op mod 20 pct. af aktierne godkendt af rederiets generalforsamling.


Mols-Linjen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen