Berlingske Business

Microsoft løb fra forventningerne på både top og bund

MICROSOFT-RESULTS/
Foto:

Microsoft overgik analytikernes forventninger i forhold til både salg og indtjening i it-gigantens andets kvartal, og det sendte aktien op med 0,9 pct. til 64,27 dollar i torsdagens amerikanske handel.

Indtjeningen fraregnet særlige poster endte på 0,84 dollar per aktie, hvilket kom ud af en justeret omsætning på 25,8 mia. dollar.

Til sammenligning havde analytikerne ifølge Bloomberg News ventet en indtjening per aktie på 0,79 dollar samt en omsætning på 25,3 mia. dollar i kvartalet, der sluttede 31. december.

Det er især en stigende efterspørgsel efter selskabets servertjeneste Azure, som har været med til at trække resultaterne op hos it-kæmpen.

pix-Microsoft

Siden Satya Nadella tog over som administrerende direktør i 2014 har han styret Microsoft i en retning, der koncentrerer sig mere om server- og cloudløsninger end den reelle, traditionelle softwareforretning.

Azure bruges til at agere servere til hjemmesider, apps og andet data. Omsætningen for tjenesten steg med hele 93 pct. i det seneste kvartal.

Mens Microsoft nåede at stige 0,9 pct. i den ordinære handel, fortsætter selskabets aktie de positive takter i det amerikanske eftermarked, hvor den fredag morgen dansk tid ligger 1,4 pct. højere.

pix-Microsoft, Dublin

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen