Berlingske Business

Medicoselskab klar til First North efter overtegning

FILES-US-ECONOMY-STOCKS-OPEN
Under udbuddet blev der solgt 824.175 nye aktier til 91 kr. per styk, og det samlede bruttoprovenu er dermed på 75 mio. kr., som selskabet vil bruge til at intensivere den kommercielle udrulning af selskabets produkter og styrke produktudvikling, klinisk dokumentation og global patentdækning. Foto:

Virogates, der har hovedsæde i Birkerød og udvikler og markedsfører prognostiske produkter til sundhedssektoren, står til at få første handelsdag på First North i Danmark 26. juni, efter at selskabet har fået fuldtegnet sit aktiesalg.

Under udbuddet blev der solgt 824.175 nye aktier til 91 kr. per styk, og det samlede bruttoprovenu er dermed på 75 mio. kr., som selskabet vil bruge til at intensivere den kommercielle udrulning af selskabets produkter og styrke produktudvikling, klinisk dokumentation og global patentdækning.

På forhånd havde investorer, der blandt andet omfatter Coloplasts storaktionær, N.P. Louis-Hansen, afgivet forhåndstilsagn på 590.619 stk. aktier, og i udbudsperioden modtog selskabet 1572 nye ordrer på i alt 563.500 aktier. Dermed blev udbuddet af de nye aktier, eksklusive forhåndstilsagn, overtegnet med 141 pct.

»Der er blevet taget godt imod selskabets vækststrategi og kommercielle perspektiver fra både eksisterende aktionærer med mulighed for at deltage i udbuddet og fra nye aktionærer, der har vist os tillid ved at tegne aktier i Virogates i det største aktieudbud på Nasdaq First North i Danmark i ti år.«

»Vi er stolte over modtagelsen blandt investorerne og glæder os over, at Vækstfonden har valgt at deltage som ankerinvestor i Virogates i deres første børsintroduktion på First North,« siger selskabets bestyrelsesformand, Lars Kongsbak, i en meddelelse.

Baseret på udbudskursen på 91 kr. kan Virogates' markedsværdi opgøres til 276 mio. kr.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen