Berlingske Business

Medicinalindustrien kan se frem til ny megamilliardfusion

dd
Genrebillede fra Novo Nordisk laboratorie. Fotograferet i Novos forskningsafdeling i Måløv ved København. Foto:

Således blev branchen onsdag eftermiddag vidne til endnu en mulig kæmpehandel, da kopiselskabet Mylan bød omkring 29 mia. dollar (202 mia. kr.) for kollegaen Perrigo.

Der er fortsat fuldt blus på konsolideringen i medicinalsektoren.

Således blev branchen onsdag eftermiddag vidne til endnu en mulig kæmpehandel, da kopiselskabet Mylan bød omkring 29 mia. dollar (202 mia. kr.) for kollegaen Perrigo, der hovedsageligt laver håndkøbsmedicin til apotekernes egne produktlinjer. Det skriver New York Times.

lundbeck

Mylans bud lyder på 205 dollar per aktie og svarer til en præmie på omkring 24 pct. beregnet på baggrund af slutkursen på Perrigo-aktien tirsdag. Børshuset Jefferies vurderer ifølge Bloomberg News, at buddet synes lavt.

Og Mylan har da heller ikke sikret sig opbakning fra Perrigos bestyrelse, som ifølge New York Times næppe vil acceptere buddet, men tværtimod slå på, at det ikke værdisætter Perrigo højt nok i håb om derved at trække forhandlingerne ud og lokke andre interesserede købere på banen.

Novo Nordisk lander på gigantisk overskud

For aktionærerne i begge selskaber har offentliggørelsen af forhandlingerne været en gave. Aktien i Perrigo lukkede torsdag 18 pct. højere i 195 dollar, og Mylan steg lige under 15 pct. til 68,36 dollar.

I et åbent brev til ledelsen i Perrigo, skriver Mylans bestyrelsesformand, at buddet er kulminationen på en række møder mellem de to selskaber, og han fremsætter desuden sin egen lokkemad til Perrigos topchef, der tilbydes at blive medformand for bestyrelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen