Berlingske Business

Matas-medarbejderne kan sætte månedsløn i aktier

Børsdebutanten Matas fortsætter i fin stil
I alt er der reserveret 43.475 aktier til medarbejderne i Matas Foto:

Matas tilbyder nu sine medarbejdere at tegne aktier i butikskæden med en rabat på 20 procent.

Tilbuddet gælder samtlige medarbejdere i Matas, der er i uopsagt stilling pr. 1. september.

- Hver enkelt medarbejder tilbydes at købe aktier op til et beløb svarende til en bruttomånedsløn eksklusive pension, feriepenge med videre. Afhængigt af interessen for køb af aktier blandt medarbejderne kan der ske reduktion eller eventuel allokering af yderligere aktier efter en fordelingsnøgle, der fastsættes af Matas' bestyrelse.

I alt er der reserveret 43.475 aktier til medarbejderne i Matas, svarende til 0,1 pct. af aktiekapitalen. Udbuddet finder sted i perioden den 16. september til den 27. september. Det forventede provenu til Matas vil udgøre op til 4,8 mio. kr. baseret på gårsdagens lukkekurs. Matas' omkostninger ved udbuddet ventes at blive på ca. 1 mio. kr.

Aktiesalget blev også varslet i prospektet op til børsnoteringen.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen