Berlingske Business

Massivt omsætningsfald i Lastas

Hos transportmaterialforhandleren Lastas har krisen haft godt fat. På handelsområdet har selskabet i forhold til 1. halvår af 2008 oplevet en tilbagegang i omsætningen 45 pct.

Tilbagegangen omfatter både handels- og leasing-området, men Lastas slår fast, at man har været hårdest ramt på handelsområdet.

Fra 1. halvår af 2008 til 1. halvår af 2009 har Lastas oplevet et fald i omsætningen på 258 mio. kr. Selskabet kom ud af 1. halvår 2009 med et underskud efter skat på 15 mio. kr., mens selskabet samtidig har fået slanket sin egenkapital siden 1. halvår af 2008 med 63 mio. kr. I den tilsvarende periode sidste år kom Lastas ud med et overskud efter skat på 26 mio. kr.

Lastas venter et aktivitetsniveau for 2. halvår af 2009 på samme lave niveau som i 1. halvår og forventer på den baggrund, at årets resultatet bliver negativt. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen