Berlingske Business

Markedsuro koster dyrt for Danske Bank

pix-danskebankhus3
Foto:

Regningen for Danske Bank blev høj, da formanden for den amerikanske centralbank i forsommeren udtrykte sig tvetydigt.

Handelsindtægterne hos Danske Banks Corporates & Institutions-afdeling faldt mere end 400 mio. kr. i andet kvartal og trak resultatet med ned i afdelingen for betjening af de største institutionelle investorer og erhvervskunder. Det skriver banken i sit regnskab.

Indtægterne fra gebyrer og renter i afdelingen var samlet set bedre end i samme kvartal af 2012. Nettorenteindtægterne landede på 557 mio. kr. i andet kvartal mod 501 mio. kr. i andet kvartal af 2012, mens nettogebyrindtægterne landede på 272 mio. kr. mod 287 mio. kr i andet kvartal af 2012.

Handelsindtægterne faldt til gengæld til 1300 mio. kr. fra 1717 mio. kr. sidste år, men blev til dels opvejet af bankens nedskrivninger på udlån, der faldt til blot 20 mio. kr. fra 236 mio. kr. i andet kvartal af 2012.

På bundlinjen faldt resultatet før skat til 971 mio. kr. fra 1263 mio. kr i andet kvartal af 2012.

Banken skriver i regnskabet, at uro på markedet i forbindelse med Federal Reserves melding om nedtrapning af de kvantitative lempelser skabte vanskelige markedsforhold mod slutningen af andet kvartal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen