Berlingske Business

Manglende politisk handling skyld i Arkil-minus

Der er masser af lovende løfter, men meget lidt handling, når politikerne snakker om offentlige anlægsinvesteringer i infrastrukturen.

Det fortæller administrerende direktør i Arkil, Jesper Arkil til RB-Børsen.

- Det er fint, at politikerne snakker om infrastrukturinvesteringer, og at der kommer en masse penge over de næste ti år, men det vil være rart at se noget handling, for det er der altså brug for nu, siger Jesper Arkil til RB-Børsen i en kommentar til selskabets halvårsregnskab.

Arkils halvårsregnskab viser et underskud på 25,7 mio. kr. mod et overskud på 4,5 mio. kr. året før og et omsætningstab på 4 pct. i forhold til året før.

Ifølge Jesper Arkil kan det dårligere resultat især tilskrives omsætningstab på det irske og danske marked. Tabet på det irske marked var ventet, mens tabet på det danske marked er kommet som en overraskelse for Arkil.

- De penge som er blevet skudt over i kommunerne af regeringen til at investere i anlæg og infrastruktur, har vi ikke set noget til. Det er tydeligt, at veje og anlæg er blevet nedprioriteret i kommunerne, og det er vi naturligvis skuffede over, siger Jesper Arkil til RB-Børsen.

Jesper Arkil har nu en lille forhåbning om, at pengene kommer til efteråret, men han føler sig usikker på, om der i kommunerne findes den politiske vilje til at lave massive investeringer i infrastruktur.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen