Berlingske Business

Mærsks børsværdi steg 11,6 mia. kr. onsdag

Mærsk generalforsamling
A.P. Møller-Mærsk. Fra venstre ses Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla, topchef Nils Smedegaard Andersen og formand Michael Pram Rasmussen. (Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix 2016) Foto:

Investorerne sendte aktierne i konglomeratet A.P. Møller-Mærsk til tops efter onsdagens regnskab, der sluttede med stigninger på henholdsvis 6,4 pct. for B-aktien og 5,78 pct. for A-aktien.

Det svarer til, at selskabets værdi steg med 11,6 mia. kr. i løbet af onsdagen, hvor værdien for aktierne samlet set endte i 195,9 mia. kr. mod 184,3 mia. tirsdag ved børslukningen.

Konglomeratet leverede bedre resultater i første kvartal end ventet blandt analytikerne. Bundlinjen viste et overskud på 224 mio. dollar efter skat - her var der ventet 95 mio. dollar ifølge Ritzau Estimates' indsamlede estimater, som dog svingede meget.

Det var dog uanset et stort fald fra 1,6 mia. dollar i overskud i første kvartal sidste år

NSA

Kvartalsregnskabet understregede desuden, at markedsvilkårene er hårde for selskabet, men Mærsk har samtidig formået at holde omkostningerne nede.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen