Berlingske Business

Mærsk vil mødes med kritikerne

Mærsk vil mødes med kritikerne - 1
Foto:

A.P. Møller-Mærsk vil mødes med menneskerettighedsorganisationen Globalization Monitor, der i en rapport har kritiseret forholdene på containerfabrik i Kina.

A.P. Møller-Mærsk går flere veje for at finde ud af, om der er hold i kritikken af forholdene på koncernens containerfabrik i Dongguan i det sydlige Kina.

Dels tager koncernen kontakt til menneskerettighedsorganisationen Globalization Monitor - der har fremsat kritikken - tirsdag for at få et møde i stand. Dels bliver en uvildig undersøgelse sat i værk, men det kan først ske i marts, hvor fabrikkens 1900 ansatte er tilbage fra en betalt to måneders jule- og nytårsferie.

Det siger chefen for Corporate Social Responsibility- CSR - Anette Stube.

- I morgen vil jeg kontakte Globalization Monitor for blandt andet også at få sat et møde op med dem i Kina. Hvis de ved noget om forholdene på vores fabrik i Kina, som vi ikke ved, vil vi meget gerne tale med dem, for så kan vi forholde os til det, siger Anette Stube til Ritzau.

En uvildig undersøgelse af forholdene på fabrikken bliver sat i værk i begyndelsen af marts.

- Det giver ligesom ingen mening at sætte en undersøgelse i gang, før medarbejderne er tilbage på fabrikken. Det er dem, der skal udtale sig, siger Anette Stube.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen