Berlingske Business

Mærsk til vejrs efter stærkt regnskab

Maersk_aktier_Business
Aktionærerne i Mærsk får lagt pænt til formuen fredag formiddag. Foto:

Aktiemarkedet tager imod regnskabet fra A.P. Møller - Mærsk med kyshånd.

Som altid, når A.P. Møller - Mærsk kommer med regnskab, er investorernes fokus stift rettet mod udviklingen i verdens største containerrederi Maersk Line. Og Maersk Line leverede i den grad varen i andet kvartal.

Investorerne kvitterer med at sende de mest handlede B-aktier i A.P. Møller - Mærsk op med 6,8 procent til kurs 47.800 kroner umiddelbart efter børsmarkedets åbning - en samlet værdiforøgelse på omtrent 14 milliarder kroner i løbet af nogle minutter.

Maersk Line har da også overgået alle forventninger med et overskud i andet kvartal på 2,5 milliarder kroner mod en forventning i markedet på blot 347 millioner kroner, ifølge estimater indsamlet af SME Direkt.

Mærsk

Det betyder også, at forventningerne til hele A.P. Møller - Mærsk Gruppen i 2013 kan løftes, så der nu ventes et justeret overskud på ca. 3,5 milliarder dollar. Det svarer til 19,6 milliarder kroner ved den aktuelle dollarkurs.

Mærsk Tanker

Tidligere ventede A.P. Møller - Mærsk et justeret resultatet på niveau med sidste års 2,9 milliarder dollar, svarende til ca. 16,3 milliarder kroner. Med opjusteringen overgår koncernen nu også forventningerne i markedet om et overskud i 2013 på godt 17 milliarder kroner, ifølge estimater fra SME Direkt.


 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen