Berlingske Business

Luxors basisindtjening lidt ned - forventninger fastholdes

Investeringsselskabet Luxor, der primært investerer i pantebreve og investeringsejendomme, kom ud af første halvår med et overskud før skat på 23,4 mio. kr., hvilket er væsentligt bedre end i samme periode sidste år, da der var tale om et underskud på 4 mio. kr.

Resultatet er positivt påvirket af positive dagsværdireguleringer på obligationer og renteswaps og realiserede avancer fra obligationer. Set på basisindtjeningen er resultatet dog faldet til 13,1 mio. kr. fra 14,5 mio. kr.

27BUSetf3-171636.jpg

»Den lavere basisindtjening skyldes primært lavere nettofinansieringsindtægter med cirka 1,0 mio. kr. som følge af en mindre beholdning af obligationer, en forøgelse af planlagte direkte omkostninger for investeringsejendomme med 1,7 mio. kr. samt lavere nettotab på pantebreve med 1,1 mio. kr.,« skriver Luxor i regnskabet.

Luxor fastholder i øvrigt forventningerne til hele året om en basisindtjening i niveauet 24 mio. kr.

Tabel for Luxors regnskab for andet kvartal - og første halvår 2016/17:

investeringer

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen