Berlingske Business

Lundbeck: Ny enhed skal booste senfase-lægemidler

Lundbeck intensiverer arbejdet med at føre nye lægemidler på markedet. En ny enhed, New Product, giver Lundbeck flere ressourcer til det strategiske arbejde med at færdigudvikle og kommercialisere selskabets senfase produkter, skriver selskabet i meddelelse.

Den nye forretningsenhed skal sikre, at Lundbeck får den fulde værdi af medicinalselskabets senfase-pipeline, der tæller midlerne Lu AA21004 og Lu AA24530 mod depression og angst, desmoteplase mod slagtilfælde, nalmefen mod alkoholafhængighed og Serdolect til behandling af skizofreni.

- Vi er i den privilegerede situation, at vi har en række meget lovende lægemiddelkandidater langt fremme i udviklingsprocessen. De vil alle, forudsat at deres videre udvikling forløber som ventet, kunne dække behov hos patienterne, som ikke dækkes i dag. Vores nye enhed sikrer, at projekterne får fuld opmærksomhed og alle nødvendige ressourcer sat ind på, at vi realiserer det store kommercielle potentiale i disse lægemiddelkandidater, siger Ulf Wiinberg, administrerende direktør i Lundbeck.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen