Berlingske Business

Lundbeck i topform efter regnskab - stiger 15 pct.

Lundbeck
Medicinalselskabet Lundbeck leverede et dundrende underskud i tredje kvartal, der som tidligere varslet var belastet af ekstraordinære omkostninger i forbindelse med en restrukturering. Foto:

Aktierne i Lundbeck stiger markant efter medicinalselskabets regnskab for tredje kvartal.

Efter et par timers handel er aktien steget 15 pct. til 236 kr., og aktionærerne er dermed blevet 6,2 mia. kr. rigere i forhold til tirsdagens slutkurs.

- Vi havde ikke lige umiddelbart spået, at den skulle stige så meget. Regnskabet havde positive elementer, men reaktionen virker overdrevet, så der må ligge noget andet bag, siger aktiehandler i Jyske Bank Martin Munk til Ritzau Finans.

Lundbeck

Medicinalselskabet leverede et dundrende underskud i tredje kvartal, der som tidligere varslet var belastet af ekstraordinære omkostninger på 1,7 mia. kr. i forbindelse med en restrukturering, der blev annonceret i halvårsregnskabet. Underskuddet var dog mindre, end analytikere adspurgt af Ritzau Estimates havde ventet.

Lundbeck opjusterede sine forventninger til 2015. Selskabet venter godt nok stadig en omsætning på cirka 14 mia. kr., men prognosen for årets driftsunderskud er reduceret til 6,8 mia. kr. fra tidligere 7,0 mia. kr.

Kåre Schultz

Resultatet for 2015 belastes af ekstraordinære omkostninger og nedskrivninger på 1,7 mia. kr. i forbindelse med en restrukturering og nedlæggelsen af 1000 stillinger. Dertil kommer nedskrivninger på produktrettigheder for samlet 4,8 mia. kr.

Lundbeck er klar med en lille opjustering:

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen