Berlingske Business

Lundbeck-aktien brager i vejret på Schultz-effekt

Lundbeck
Overskrift
Lunbeck-aktien oplever kraftig medvind onsdag formiddag i kølvandet af ansættelsen af Kåre Schultz som ny topchef. Foto:
 
 

Aktionærerne i Lundbeck kan gnide sig godt og grundt i hænderne over, at selskabet onsdag morgen udnævnte den tidligere Novo-kronprins Kåre Schultz som ny topchef. Aktien brager i vejret.

Lundbecks aktie brager onsdag morgen i vejret i kølvandet af nyheden om ansættelsen af den tidligere Novo-topfigur Kåre Schultz som ny topchef.

I den tidlige handel steg aktien med omkring 22 pct., mens aktien en lille time senere blev handlet lidt lavere, men dog omtrent 13 pct. over tirsdagens lukkekurs.

Hos Sydbank er Lundbeck-analytiker Søren Løntoft Hansen ikke bange for at give Kåre Schultz en stor del af æren for, at aktionærerne i den Valby-baserede medicinal-koncern har haft en helt forrygende onsdag formiddag.

 

»Der er helt sikkert tale om en Kåre Schultz-effekt her. Lundbeck har virkelig lavet et scoop med at hente ham. Han har lavet nogle fantastiske resultater i Novo Nordisk og kender investor-kredsen i forvejen. De investorer, som kigger på Lundbeck, kender Kåre Schultz rigtig godt fra hans tid i Novo Nordisk. I investorkredse giver det en sikkerhed, at der kommer en mand til, som har de kompetencer, som Kåre Schultz er kendt for at have,« siger Søren Løntoft Hansen.

Også fra udlandet bliver der sendt ros i retning af Kåre Schultz. Det amerikanske finanshus Jefferies understreger i en analyse, at Schultz bringer stor erfaring og viden ind i Lundbeck både i forhold til driften og den kommercielle del. Samtidig er analytikerne i Jefferies begejstrede over, at Kåre Schultz tidligere har været i spil til stillingen som topchef i Novo Nordisk.

 

Kåre Schultz tiltræder i sit nye job i Lundbeck den 20. maj.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen