Berlingske Business

London forsvarer titel som europas centrum i techindustrien

IMPROBABLE-SOFTBANK GROUP/INVESTMENT
Der bliver investeret massivt i Londons techindustri, bl.a. i virtual-reality firmaet Improbable, der har fået en investering på 388 mio. pund svarende til 3293 mio. kr.  Foto:

Kapitalfonde har i første halvår af 2017 investeret over 1,1 mia. pund, svarende til omkring 9,3 mia. kr., i techindustrien i London.

Det skriver The Independent.

beskos

Den britiske hovedstad overgår derved hele Europa inklusive Dublin, Paris og Amsterdam og har tiltrukket flere investeringer i samme periode, siden afstemningen om brexit. Antallet af investeringer overgår enhver anden halvårsperiode i det sidste årti.

Ifølge Londons borgmesters reklameagentur, London & Partners, er det især kapitalfonde, der investerer i de tidlige stadier af opstartsvirksomheder, der har investeret på det britiske marked. Et eksempel på disse virksomheder er blandt andet virtual-reality firmaet Improbable, der har fået en investering på 388 mio. pund svarende til 3293 mio. kr.

Mandag - Whatsapp og terror

Konkurrencen fra blandt andet tech-hovedstaden for opstartsvirksomheder, Berlin, kan ikke bremse tiltrækningen til det britiske marked for private kapitalfonde, der havde dobbelt så mange investeringer som den tyske konkurrent.

»Den fundamentale styrke ved London som centrum for teknologi og forretning er ikke ændret, og vi har alt, hvad virksomheder har brug for for at være succesfulde: politiske planlæggere, finans, infrastruktur, og universiteter samt talent i verdensklasse,« siger administrerende direktør for London & Partners, Laura Citron, til The Independent.

Techvirksomheder i London har også været populære mål for udenlandske opkøb over det seneste år på grund af et fald af værdien af det britiske pund.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen