Berlingske Business

Lollands Bank fastholder forventninger

Lollands Bank fremlagde fredag et regnskab, der viste et resultat før skat på 9,7 mio. kr for første halvår.

Banken anfører, at resulatet renset for udgifter og hensættelser til Bankpakke I havde været bedre end i 2008, hvor resultatet viste 14,6 mio. kr. før skat.

Banken anser resultatet som tilfredsstillende på trods af stærkt stigende hensættelser til tab. Banken har sat 11,4 mio. af til tab mod blot 0,6 mio. kr. sidste år.

Der kan dog stadig fremvises en overdækning på 156,7 pct. pr. 30 juni, mens bankens solvensprocent er steget fra 15,5 pct. til 17,0 pct. fra juni 2008 til juni 2009. Selskabets balance er øget med 45,1 mio. kr. til 1.622,9 kr., hvilket er en stigning på 2,9 pct.

For hele 2009 fastholder Lollands Bank forventningerne om "et væsentligt bedre resultat end i 2008".

Banken har ikke ansøgt om Bankpakke II.





# Halvårsregnskab - Lollands Bank:



Mio. kr. H1 09 H1 08

----------------------------------------------------------

Nettorente- og gebyrer: 47,9 46,9

Kursreguleringer: 4,5 -3,6

Nedskrivninger på udlån: 11,4 0,6

Res. før skat: 9,7 14,6

Nettoresultat: 8,1 11,6

Udlån: 1165 1233

Indlån: 1326 1229

Egenkapital: 265 266

Balance: 1623 1578

Solvensprocent: 17,0 15,5

Kernekapitalprocent: 17,0 15,5

#



RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen