Berlingske Business

Kondom-producent mister luft efter slappe salgstal

kondom
Foto:

Den britiske kondomproducent, Reckitt Benckiser, falder på børsen efter et skuffende kvartalsregnskab.

Britiske Reckitt Benckiser, der producerer alt fra kondomer af mærket Durex til de smertestillende piller Nurofen, har ikke kunnet tilfredsstille analytikernes forventninger med sit regnskab for tredje kvartal.

Væksten i det sammenlignelige salg var på 2 pct., hvor det var på 4 pct. i de foregående tre måneder. Samtidig havde analytikerkorpset ventet en salgsvækst på 2,5 pct., viser en rundspørge foretaget af Bloomberg.

Selskabet har også nedpræciseret sine forventninger til salgsvæksten, der nu lyder på 4 pct. for 2016, hvilket er i den lavere ende af, hvad Reckitt Benckiser tidligere har meldt ud.

»Vores præstation i tredje kvartal er blevet ramt negativt af udfordringer i Korea, Rusland og vores Scholl-innovation,« lyder det fra koncernen i en meddelelse med henvisning til en skuffende modtagelse fra forbrugerne af selskabets nyeste skoindlæg.

Reckitt Benckiser-aktien peger onsdag først på eftermiddagen 2,6 pct. ned til 7136 pence på børsen i London.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen