Berlingske Business

Kinesiske myndigheder godkender rederifusion

GERMANY-SHIPPING-CARGO
Arkivfoto. Foto:

De kinesiske myndigheder har godkendt fusionen mellem Kinas to største rederier, China Ocean Shipping (COSCO) og China Shipping Group.

Det rapporterer Bloomberg News fredag formiddag med henvisning til en meddelelse fra de relevante myndigheder i Kina.

Ifølge Bloomberg News har nyhedsmediet Caixin forinden med baggrund i anonyme kilder skrevet, at det nye navn bliver China Cosco Shipping Group (CCSG).

Ifølge The Wall Street Journal planlægger de to rederier at kombinere deres containerfragt-forretninger og dermed skabe verdens fjerdestørste containerrederi med en markedsandel på 7,8 pct.

Ifølge shippingavisen Llyod's List vil de to rederier tilsammen blive verdenens største inden for bulk med 319 skibe og en kapacitet på 30,8 mio. ton dødvægt foran rederierne NYK, K-Line og MOL.

CCSG ventes også ifølge Llyods List at blive verdenens største tankskibsrederi og overgå TeeKay. Rederiet vil have 108 tankskibe med en kapacitet på 14,6 ton dødvægt.

CCSG vil tilsammen have samlede aktiver for 542 mia. yuan (574 mia. kr.) og en omsætning på 245 mia. yuan.

De to rederier har været suspenderet for børshandel i mere end fire måneder. De blev suspenderet, da de to rederier oplyste at de nedsatte en arbejdsgruppe for at lave en fusionsplan.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen