Berlingske Business

Kinas økonomi hårdt ramt

Den kinensisk økonomi bliver ramt hårdt af den økonomiske krise - om meget mere end man umiddelbart skulle tro.

Det vurderer den schweiziske aktieguru Marc Faber på Skagen-fondenes nytårskonference i København.

- Når økonnomien går i stå i et forbrugersamfund som det amerikanske, falder importen. Det går ikke så hårdt ud over amerikanerne - de bruger lidt mindre, men det er ikke verdens undergang. Men for Kina og andre lande, som står bag den egentlige produktion, slår nedgangen langt hårdere igennem. Investeringerne stopper, folk bliver afskediget, væksten falder brat og mismodet breder sig med langt større hast, forklarer Marc Faber.

- Jeg tror at den kinesiske økonomi er i recession på nuværende tidspunkt. Myndighederne er blot særdeles gode til at manipulere med tallene, så de ser bedre ud, lyder det fra den schweiziske økonom.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen