Berlingske Business

Kina vil slække tømmerne på valutamarkedet

CHINA-US-FLAG
Foto:

Kina planlægger at lade værdien af landets valuta, yuan, svinge i et bredere bånd over for dollar. Det oplyser de statslige myndigheder ifølge Bloomberg News.

Hvornår kineserne bliver mere fleksible i forhold til yuannens værdi, oplyses endnu ikke.

På Hongkong-børsen har meldingen udløst den største svækkelse af yuan i tre uger. Der er dog som altid tale om ret begrænsede udsving sammenlignet med bevægelserne i andre valutaer. Yuan tabte således 0,14 pct. til 6,2227 yuan for en dollar.

CHINA-ECONOMY-STOCKS

Yuan er på børsen i Shanghai tilladt at svinge inden for et bånd på 2 pct. af en daglig prisfastsættelse, men har konkret handlet inden maksimalt 0,35 pct. fra 6,20 yuan per dollar siden marts.

Handelsbåndet er senest blevet ændret i marts 2014, hvor det blev hævet fra 1 til 2 pct.

Udvides handelsbåndet vil markedskræfterne i højere grad kunne bestemme værdien af yuan, ligesom det vil give mulighed for en svækkelse af yuan til gavn for Kinas eksport, skriver Bloomberg.

CHINA-ECONOMY-STOCKS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen