Berlingske Business

Kapitalfond vil opkøbe sundhedsvirksomhed for 35 mia. kr.

USA/
REUTERS/Lucas Jackson/Ritzau Scanpix Foto:

Den amerikanske kapitalfond KKR & Co. vil overtage Envision Healthcare ved at betale 5,57 mia. dollar eller cirka 35 mia. kr. kontant for selskabet, og inklusiv gældsovertagelse værdisætter det Envision til den nette sum af 9,9 mia. dollar.

Det bekræfter Envision Healthcare mandag, efter det fra morgenstunden lokal tid var kommet frem, at KKR var på vej til at købe selskabet.

Buddet fra KKR lyder på 46 dollar per aktie, og det er ensbetydende med en præmie på 32 pct. siden november, da Envision reelt satte sig selv til salg ved at melde ud, at man ville undersøge de strategiske muligheder, skriver Bloomberg News.

I forhold til lukkekursen fredag på 43,64 pct. er det dog ikke det helt store sus, investorerne får for ørerne, da det kun er godt 5 pct. højere. Mandag stiger aktien alligevel ikke helt til budniveauet, da den går op med 2,7 pct. til 44,83 dollar.

Salget af Envision blev sat i gang, da Starboard Value, en aktivistisk investeringsfond, sidste år købte sig ind i selskabet og annoncerede, at det var en god kandidat til at blive overtaget. Sidenhen har en større håndfuld potentielle købere, både strategiske og finansielle, kigget på selskabet.

Envision driver gennem tre forretningsområder blandt andet lægeklinikker, ambulatoriske centre og klinikadministration.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen