Berlingske Business

Jyske Bank opjusterer

Jyske Bank opjusterer forventningerne til hele årets indtjening

Jyske Banks resultat før skat og bidrag til Det Private Beredskab blev i 2. kvartal i år på 546 mio. kr. mod 27 mio. kr. i 1. kvartal 2009.

Det er blandt andet baggrunden for, at Jyske Bank opjusterer forventningerne til hele årets indtjening i en foreløbig regnskabsmeddelelse.

Resultatforventningen til basisindtjening før nedskrivninger på udlån mv. for 2009 øges med ca. 300 mio. kr. Forventningerne til niveauet for nedskrivninger på udlån mv. fastholdes.

Ved kvartalsregnskabet for første kvartal oplyste banken, at forventningerne til hele året ville blive revurderet

- Udviklingen i forretningsomfang og indtjening har været i overensstemmelse med forventningerne til 1. kvartal. Nedskrivninger på udlån mv. har imidlertid været på et højere niveau end forventet, og det bedste estimat p.t. er i den øvre ende af intervallet 0,75-1,25 pct. af udlån og garantier, bemærkedes det da i rapporten. Jyske Bank fastholdt indtil videre sine forventninger om en basisindtjening før nedskrivninger på udlån mv. på niveau med 2008, hvilket vil sige omkring 1400 mio. kr., skrev banken dengang.



(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen