Berlingske Business

Juventus fejrer sejr over Barcelona med rekord på Milano-børsen

FBL-EUR-C1-JUVENTUS-BARCELONA
Arkivfoto. Juventus har ikke blot succes på fodboldbanen i den hjemlige liga og Champions League, men også på børsen i Milano, hvor aktien onsdag er steget til det højeste niveau i ni år. Foto:

Juventus har ikke blot succes på fodboldbanen i den hjemlige liga og Champions League, men også på børsen i Milano, hvor aktien onsdag er steget til det højeste niveau i ni år.

En sikker 3-0 sejr over Barcelona i den første kvartfinale hjemme i Torino - i øvrigt Juventus' 22. Champions League-hjemmekamp på stribe uden nederlag - har sendt aktien 5,6 pct. højere til 0,528 euro.

Det er det højeste niveau siden efteråret 2007, hvor Juventus netop var vendt tilbage til Serie A efter at være blevet tvangsnedrykket til landets næstbedste fodboldrække som konsekvens af en stor bestikkelsessag.

Blev man nybagt Juventus-aktionær kort inden nytår 2016-17 er det siden blevet til en kursstigning på 75 pct.

Juventus, der er Italiens mest succesrige fodboldklub med 32 mesterskaber, har nu en markedsværdi på knap 533 mio. euro, eller næsten 4 mia. kr. Det er mere end fire gange markedsværdien af FC Københavns ejer, Parken Sport & Entertainment.

Der er returopgør mellem de to hold i Barcelona den 19. april.

kina

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen