Berlingske Business

Japan sælger tiårige obligationer med negativ rente

JAPAN-STOCKS
Arkivfoto. Foto:

Det japanske finansministerium har solgt tiårige statspapirer tirsdag med negativ rente.

Dagens auktion af over japanske tiårige statsobligationer gav et gennemsnitligt afkast på minus 0,024 pct. sammenlignet med den hidtidige bundrekord på 0,078 pct. ved salget i starten af februar.

JAPAN-STOCKS

Det er første gang det gennemsnitlige auktionsudbytte faldet til under nul, ifølge Bloombergs data, der går tilbage til 1989.

Efterspørgslen i form af bid-to-cover blev på 3,20, hvilket er en stigning fra 3,14 i sidste måned.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen