Berlingske Business

IT-iværksætteren Erik Damgaards børsnotering fældet af IT-bøvl

Damgaard
Foto:

IT-iværksætteren Erik Damgaard kommer alligevel ikke på børsen fredag med sit selskab NPInvestor. Børsnoteringen er i sidste øjeblik blevet udskudt.

Efter planen skulle Erik Damgaards firma NPInvestor have været børsnoteret på First North-børsen i København fredag. Det bliver det ikke alligevel. Højst opsigtsvækkende er det en tilsyneladende banal fejl, der er skyld i, at børsnoteringen i første omgang flopper.

Dermed kommer Erik Damgaard ualmindeligt dårligt fra land med sine børsplaner - teknik-knas eller ej.

I en lettere kryptisk meddelelse til fondsbørsen forklarer selskabet, at planen er udskudt »som følge af forkert oplyste tegninger i udbuddet«.  Udskydelsen skyldes, at minimumsudbuddet ikke blev nået som følge af tekniske problemer, fremgår det af meddelelsen.

»Selskabet har imidlertid dags dato den 30. november 2017 modtaget nye oplysninger fra emissionsbanken, der viser, at der desværre var fejl i opgørelsen om tegninger fra den 29. november 2017 om antal tegninger og at den nye opgørelse fra dags dato viser, at minimumsudbuddet ikke er opfyldt,« står der.

Det betyder således, at udbuddet bliver udskudt.

»Aflysningen er ikke udtryk for manglede interesse hos investorer og der er modtaget mange tegninger. Derfor har selskabet besluttet at åbne nyt udbud,« lyder det.

Selskabet åbner nyt udbud fredag den 1. december 2017, som løber til tirsdag den 19. december kl. 23.59.

I det første udbud var det planen at sælge mellem 1 mio. og 1,28 mio. nye aktier til mellem 14 og 18 kr. per aktie, hvilket ville værdisætte selskabet til 118 mio. kr. NPInvestor fortæller ikke, om prisen vil være den samme i det nye udbud.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen