Berlingske Business

Investorer trækker sig fra de sociale medier

FILES-US-IT-LIFESTYLE-RWITTER-STOCK
Twitter fortalte fredag, at antallet af månedlige brugere er faldet i andet kvartal, og at tallet fortsat kan falde, mens Twitter rydder ud i falske brugere. Forventningerne afspejler Facebooks, der ligeledes venter en nedsat vækst året ud. Foto:

Twitters aktiekurs falder som det var tilfældet for Facebook, efter at investorerne ser tegn på utilfredshed hos brugerne på de sociale medier.

Det skriver The Wall Street Journal.

Twitter fortalte fredag, at antallet af månedlige brugere er faldet i andet kvartal, og at tallet fortsat kan falde, mens Twitter rydder ud i falske brugere. Forventningerne afspejler Facebooks, der ligeledes venter en nedsat vækst året ud.

Begge selskaber oplevede et aktieprisfald på mere end 20 pct. efter offentliggørelserne af selskabernes regnskaber. Hvor Facebooks markedsværdi blev reduceret med mere end 100 mia. dollar tabte Twitter knap 7 mia. dollar i markedsværdi.

»Begge selskaber har tabt 20 pct. Det har ikke været en god uge,« siger Brent Thill, der er analytiker hos Jefferies, til The Wall Street Journal.

S&P 500-indekset faldt med 1 pct. torsdag til fredag, hvilket er det største fald over to dage i juli. Det skyldes det øgede pres, som selskabernes skuffende resultatopgørelser har lagt på teknologisektoren.

Reklameselskaber, der før har benyttet de sociale medier aktivt, kan søge nye forretningsmuligheder, hvis brugeraktiviteten falder på de sociale medier. Derudover har privatlivsproblematikkerne, der især har plaget Facebook, også indflydelse på brugernes forhold til de sociale medier.

Colin Sebastian, der er analytiker hos Robert W. Baird & Co., mener på trods af Europas nye privatlivslov, og sidste uges nedgang hos de sociale medier, at man bør slå koldt vand i blodet.

»Det her er nok snarere et bump på vejen, fremfor en strukturel ændring af forbrugernes måde at forbruge online medier«, siger Colin Sebastian til The Wall Street Journal.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen