Berlingske Business

Investeringsforeninger får ny direktør

ANDERS kLINKEBY

Investeringsforeningernes interesseorganisation, IFB, henter en ny direktør fra ATP.

Investeringsfondsbranchen har ansat Anders Klinkby som ny adm. direktør pr. 1. august 2015

Investeringsfondsbranchen (IFB) er brancheforeningen for investeringsfonde og investeringsforvaltere, der tilbyder investeringsfonde til private og institutionelle investorer. Op mod 760.000 danskere og 40.000 virksomheder sparer i dag op i investeringsfonde.

”IFB har udviklet sig kraftigt de seneste 10 til 15 år fra et sekretariat med få medarbejdere til en bredere organisation med dybe kompetencer inden for jura, økonomi og skat. Samtidig har IFB’s omverden ændret sig, og der stilles i dag flere krav til branchen fra en bredere kreds af interessenter end tidligere. Derfor har bestyrelsen vurderet, at der er behov for at styrke IFB’s kompetencer på flere områder. Blandt andet er der behov for at styrke kommunikation og have en tættere dialog med branchens mange interessenter. Det er nogle af de væsentligste opgaver, Anders Klinkby kommer til at stå i spidsen for som ny adm. direktør,” siger IFB’s bestyrelsesformand, Tage Fabrin-Brasted.

Anders Klinkby er 38 år og kommer fra en stilling som pressechef for Pension og Investering hos ATP. Tidligere har han været afdelingsdirektør og underdirektør i Danske Bank, blandt andet som koncernpressechef og som kommunikationschef for erhverv. Anders Klinkby er Executive MBA fra CBS og mag. art. fra Aarhus Universitet.

IFB’s nuværende direktør, Jens Jørgen Holm Møller, fortsætter og vil især bruge sine kompetencer inden for de faglige aspekter af branchearbejdet og fortsætte sit arbejde med at repræsentere Danmark i nordisk og international sammenhæng.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen