Berlingske Business

Inmarsat går til vejrs efter afvisning af købstilbud

BRITAIN-MALAYSIA-CHINA-AVIATION-SATELLITE
Foto:

Inmarsat stiger mandag på børsen i London, efter at satellitoperatøren har afvist et købstilbud fra sin amerikanske kollega, Echostar.

I en meddelelse til børsen fredag efter børslukketid skriver Inmarsat, at der er tale om et indledende bud, der undervurderer selskabets potentiale, rapporterer Bloomberg News.

Aktien stiger mandag formiddag med 12,8 pct. til 534,60 pence på børsen i London. Fremgangen kommer oven i en stigning på 13,5 pct. fredag, hvor der allerede var rygter om et bud.

Echostar har ifølge Bloomberg længe været anset som en mulig køber af Inmarsat, der i analytikerkredse er blevet udråbt som et opkøbsmål efter omtrent en halvering af aktiekursen i løbet af det seneste år.

Echostar faldt fredag 0,9 pct. til 47,06 dollar på børsen i New York.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen