Berlingske Business

ICC/Capinordic: Sænker kursmål til 55 fra 80

De seneste måneders kraftige dyk i detailsalget og forbrugertilliden i eurozonen varsler barske tider for IC Companys (ICC), der hovedsageligt afsætter i Europa, mener Capinordic, der reducerer sit kursmål for aktien fra 80 til 55.

- Både engros- og retailsegmentet vurderes at blive hårdt ramt, mens outletsegmentet grundet større prisnedslag ventes at realisere positiv vækst. Samlet vurderes væksten i 2009 at blive negativ med større overskudvarelagre og flere lagernedskrivninger. Den tiltagende økonomiske afmatning kombineret med de igangsatte organisatoriske tiltag vil presse ICC's indtjening hårdt. Vi har derfor nedjusteret vores indtjeningsestimater markant for 2009 skriver Capinordic.

Anbefalingen "Hold" fastholdes.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen