Berlingske Business

Hollænder åbner for priskrig på aktiehandel

degiro_ny
Overskrift
 

Danske privatinvestorer får onsdag en helt ny online platform til at handle aktier i hele verden, der er langt billigere end konkurrenterne.

Den nye hollandske børsmægler Degiro åbner nu for en priskrig på aktiehandel ved at smide lidt af en bombe til gavn for de danske privatinvestorer.

Med en prissætning på 12 kr. på hver aktiehandel, plus 0,2 promille af værdien af handlen, er Degiro nemlig langt billigere end konkurrenterne. Det er faktisk mere end en halvering af den billigste konkurrent, hvor Nordnet hidtil har ført an med en bundpris på 29 kr. for en aktiehandel.

»Vores mål er at opnå en markedsandel på 25 procent i antallet af handler inden for de næste to år i Danmark,« siger direktør Gijs Nagel.

For at opnå en så stor markedsandel, understreger Gijs Nagel, at den hollandske virksomhed er nødt til at tiltrække de aktive aktiehandlere. Omkring 90 procent af alle transaktioner bliver i dag udført af kun 10 procent af alle kunder.

Ud over Nordnet er det især Saxo Privatbank, Danske Bank og Nordea, som forventes at blive hårdest ramt af de lavere priser. Gjis Nagel forklarer til Berlingske Business, at han ikke opfatter Degiro som værende billig, men at de andre konkurrenter slet og ret er for dyre.

»Vi har ikke ekstra gebyrer, og vi opkræver heller ikke gebyrer, hvis en kunde er inaktiv. Vores priser skal være enkle at forstå og takket være vores lave gebyrer, er alle investorer nu i lige stand til at drage fordel af at investere på aktiemarkederne,« siger han.

Degiros handelsplatform tæller udover Europa og USA også adskillige afrikanske og asiatiske lande. Det vil koste omtrent 16 kroner at handle aktier til en værdi af 20.000 kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen