Berlingske Business

Høreapparater var igen C20's bedste bud i marts

Til artikel om kampen ml. de seks store producenter af høreappa
Foto:

Pengene ynglede mest i William Demant-aktien i forårets første måned i C20 efter et godt årsregnskab.

William Demant Holding var det bedste sted at placere sine sparepenge i aktieindekset C20 i marts, hvor høreapparatsaktien steg i alt 10,3 procent.

Dermed klarede selskabet, der laver Oticon-høreapparater, sig bedre end samtlige andre aktier i det danske eliteindeks. I februar var det et andet høreapparatselskab, GN Store Nord, der klarede sig bedst i C20.

Genmab

William Demants årsregnskab for 2015, der blev afleveret 1. marts, ved med til at sende investorerne mod Smørum-selskabet.

»Kursstigningen i William Demant-aktien blev udløst af et udmærket regnskab, som siden er efterfulgt af et positivt nyhedsflow fra branchen.«

»Og så er investorerne uden tvivl opmærksomme på, at selskabet er lige på trapperne med en helt ny familie af høreapparater, som selskabet selv forventer bliver et positivt bidrag til væksten i andet halvår 2016«, forklarer analytiker Mikkel Duus-Hansen fra Spar Nord.

TDC lå næsten side om side med William Demant i toppen takket være en stigning på 10 procent.

Der var dermed tale om lidt af et comeback til teleaktien, der fortsat er den, der har klaret sig dårligst over de seneste 12 måneder med et fald på mere end 35 procent.

Danske aktier tager historisk stort fald

Generelt stod marts i udbytternes tegn, da hele ti af de 19 aktier i C20 Cap-indekset - hvor Mærsk er repræsenteret to gange - betalte penge ud til aktionærerne for de gode resultater i 2015.

Det var med til at begrænse det toneangivende danske indeks til en marginal stigning på 0,2 procent set over måneden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen