Berlingske Business
For abonnenter

Hennes & Mauritz har tabt tråden

H&M
I år udvider H&M med 430 nye butikker. I maj var det samlede antal oppe på 4.498 butikker. Indtjeningen følger dog ikke med, og det har aktieanalytikere og investorer fundet ud af. Toppen blev nået i første og andet kvartal i 2015 med 368 svenske kroner, og siden er det gået mod sydøst til dagens pris på 201 svenske kroner. Arkivfoto. Foto:

ANALYSE: Væksten falder, og der er pres på overskudsgraden. En storstilet H&M-ekspansion med nye butikker fjerner fokus fra hovedmærket, og tilliden til ledelsen ­er faldet. Afvent køb, indtil en forbedring viser sig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen