Berlingske Business

Hammeren falder på Lauritz.com efter regnskab

Lauritz.com

Investorerne har ikke travlt med at byde på aktierne hos Lauritz.com onsdag formiddag. Efter auktionshuset har offentliggjort regnskab for første halvår af 2016, dratter aktiekursen på First North-børsen i Sverige med 2,1 pct. til 14,30 svenske kroner efter at have været helt ned på et fald på over 7 pct.

Regnskabet viser, at Lauritz.com har oplevet et fald i omsætningen på auktioner på 11,6 procent i år indtil videre. Omsætningen i halvåret opgøres til 522 mio. kr. sammenlignet med 590 mio. kr. sidste år, skriver Ritzau.

lauritz/kongskov1

Der er flere årsager til den faldende omsætning - for det første har man valgt at lukke to af de fysiske auktionshuse ned for at satse mere på onlineauktioner fremover. Samtidig kommer færre helt nye varer under hammeren på selskabets onlineauktioner, fordi flere producenter ikke føler sig sikre på at kunne opnå tilfredsstillende hammerslag.

I første halvår opnåede Lauritz.com et driftsresultat på 9,6 mio. kr., hvilket blot er en lille smule lavere end omsætningen i samme periode i 2015 på 9,7 mio. kr.

Onsdag - Lauritz.com

Lauritz.com var igennem et turbulent forløb i sommer, hvor en børsnotering blev udskudt i sidste øjeblik, bare for at blive gennemført nogle uger senere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen