Berlingske Business

GN tabte lidt terræn hos amerikanske veteraner i marts

DENMARK-HEARINGAIDS/
Foto:

GN Groups høreapparatselskab, GN Hearing, måtte se sin markedsandel hos den offentlige amerikanske salgskanal, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, gå en smule tilbage i marts.

GN Hearing, der er den næststørste leverandør til VA, havde i årets tredje måned en markedsandel på 20,7 pct. hos VA, når man måler på antallet af solgte enheder, mod en andel på 21,3 pct. måneden før.

For William Demant Holding, der tæller som den fjerdestørste leverandør til VA, var andelen i marts uændret på 13,8 pct.

13BUSUrska-Srsen-164154-733.jpg

Det privatejede danske selskab Widex, der er den klart mindste aktør hos VA - og også blandt de seks store globale høreapparatproducenter - havde i marts en markedsandel hos VA på 1,7 pct. - en fremgang fra 1,6 pct. måneden før.

Verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, øgede i marts sin markedsandel til 42 pct. fra 41,8 pct. måneden før og er stadig den klart største leverandør til VA.

For Sivantos - det tidligere Siemens Hearing - gik andelen også frem i marts, hvor selskabet sad på 7,3 pct. af markedet mod 6,9 pct. i februar.

Amerikanske Starkey, der ganske som Widex er privatejet, fastholdt sin markedsandel på 14,7 pct.

Lauritz

VA udgør godt 20 pct. af det samlede amerikanske marked, der er verdens største enkeltmarked. Der tilpasses årligt omtrent 700.000 høreapparater gennem salgskanalens audiologer.

Priserne hos VA var igen i november gennemsnitligt knap 360 dollar per enhed, hvilket er en noget højere pris end hos eksempelvis supermarkedskæden Costco, der over de seneste mange år har været heftigt voksende på det private marked.

Til gengæld er prisen lidt lavere end hos de uafhængige audiologer, der fortsat sidder på den største del af det private marked.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen