Berlingske Business

Genmab: Vellykkede forsøg med stof mod leddegigt

Genmab og samarbejdspartneren GlaxoSmithKline har fremlagt data fra fase III studier med ofatumumab til behandling af leddegigt i patienter, som ikke har haft tilstrækkelig effekt af behandling med methotrexat.

Ofatumumab-dataene viser, at det det primære mål er opfyldt - nemlig en forbedring på mindst 20 pct. i antallet af hævede og ømme led samt forbedring i andre mål for sygdomsaktivitet.

I alt 260 patienter indgik i undersøgelsen og efter 24 uger var responsraten for de behandlede signifikant bedre for end for de patienter, som modtog placebo. Responsraten var 50 pct. hos de patienter, der blev behandlet med ofatumumab sammenholdt med 27 pct. hos de patienter, som blev behandlet med placebo.

Der var ingen uventede bivirkninger og de oftest rapporterede bivirkninger var udslæt, nældefeber, næsesvælgsinfektion, pruritus, halsirritation og hypersensitivitet.

Ud over næsesvælgsinfektion fandt bivirkningerne generelt sted inden for 24 timer efter den første infusion. Et dødsfald, som blev rapporteret under undersøgelsens forløb, blev af investigatorerne ikke skønnet relateret til ofatumumab under undersøgelsesperioden på 24 uger.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen