Berlingske Business

Genmab-aktien lægger roligt fra land trods opjustering

Genmabs topchef Jan van de Winkel.
Genmabs topchef Jan van de Winke. Foto:

Aktien i Genmab stiger beskedent fra morgenstunden onsdag på fondsbørsen i den danske hovedstad.

Biotekaktien stiger efter 10 minutters handel med 0,5 pct. oven på selskabets regnskab for andet kvartal, der blev offentliggjort efter børslukketid tirsdag eftermiddag.

Såvel omsætningen som driftsresultatet blev forbedret markant i forhold til samme periode sidste år, viste tirsdagens regnskab. Og det er fortsat milepælsbetalingerne og indtægterne fra Johnson & Johnson, der bidrager til fremgangen, og som også udløser en opjustering fra Genmab.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Selskabet venter nu en omsætning i intervallet 975-1025 mio. kr. og et driftsoverskud på 150-200 mio. kr. i 2016. Tidligere ventede Genmab en omsætning på 925-975 mio. kr. og et driftsoverskud på 125-175 mio. kr. i 2016.

Opjusteringen skyldes forventningerne om øgede royaltyindtægter fra partneren Johnson & Johnsons salg af Darzalex. Den beherskede kursreaktion kan skyldes, at mange analytikere har højere forventninger end Genmab selv.

pix: genmab

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen